JIKA AKU JATUH CINTA! YA ALLAH


-->
Ya Allah jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatan untuk menyintaiMu,
Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang nafsu,
Ya Rabbana jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku agar tidak berpaling dari hatiMu,
Ya Rabbul Izzati jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahis di jalanMu,
Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi bermunajat di sepertiga malam terakhirMu,
Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu,
Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakn aku pada cinta hakiki dan rindu
abadi hanya kepadaMu
Amin..
Doaku, moga kita sama-sama Berjaya di dunia dan akhirat..

Comments

Popular posts from this blog

kawan, sahabat atau teman?????

kepentingan ibadah puasa

KISAH BAU KASTURI DAN ZINA